Narzedzia-pm

Profesjonalny blog o narzędziach najnowszej generacji

Rola mediów społecznościowych w budowaniu wizerunku marki

Rola mediów społecznościowych w budowaniu wizerunku marki

media społecznościowe

Praktycznie każdy użytkownik internetu korzysta dziś z mediów społecznościowych. Serwisy takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat wciąż cieszą się niegasnącą popularnością wśród użytkowników w różnym wieku, którzy odczuwają silną potrzebę kreowania swego życia w sieci. Zjawisko to zostało szybko zauważone m.in. przez agencje reklamowe, które zaczęły wykorzystywać owe portale jako swego rodzaju narzędzia umożliwiające dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jakie możliwości oferują współczesne portale internetowe?

Media społecznościowe a reklama i marketing

media społecznościoweW pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, że ogromnym atutem użytkowników korzystających z mediów społecznościowych jest przede wszystkim to, że osoby te wykazują stałą, nierzadko bardzo wzmożoną aktywność. Śledzenie postów czy przesyłanie zdjęć wymaga od nas bowiem swego rodzaju zaangażowania. Reklamodawcy sprytnie wykorzystują ten fakt i serwują swym odbiorcom anektujące ich uwagę, nierzadko silnie spersonalizowane treści, które absorbują uwagę potencjalnego klienta. Sporą popularnością cieszą się więc aktualnie m.in. posty sponsorowane, w których reklamodawcy zamieszczają nienachalne, umiejętnie zakamuflowane reklamy sprawiające pozory swoistego polecenia. Warto również wspomnieć o tym, że social media umożliwiają sprawną komunikację pomiędzy reklamodawcą a klientem. Duże firmy często zlecają dziś prowadzenie swych oficjalnych kont w serwisach społecznościowych specjalistom od marketingu, którzy utrzymują stały kontakt z klientami. Idealnym przykładem owego zjawiska może być m.in. fanpage danej firmy, na którym administratorzy aktywnie odnoszą się do pytań czy sugestii swych klientów, wchodząc z nimi tym samym w swoistą interakcję. Działanie to niewątpliwie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Klienci mają bowiem wówczas poczucie, że firma rzeczywiście interesuje się ich potrzebami i dokłada wszelkich starań, by spełnić wszystkie ich oczekiwania. Ogromnym atutem mediów społecznościowych jest również to, że pozwalają one budować atrakcyjne treści relatywnie niskim kosztem. Posty sponsorowane, instagramowe zdjęcia produktów czy krótkie klipy zamieszczane w serwisie YouTube są stosunkowo tanie, na reklamy te mogą sobie więc pozwolić nawet małe firmy dysponujące ograniczonym budżetem.

Na samym końcu warto również wspomnieć o tym, że media społecznościowe mogą dostarczać reklamodawcom bardzo przydatne informacje na temat ich klientów. Chodzi rzecz jasna o statystyki, do których wgląd umożliwia nam dziś większość portali. Reklamodawcy chętnie sugerują się tymi danymi, które pozwalają ustalać m.in. płeć, wiek odbiorców, ich lokalizację, a także znacznie bardziej szczegółowe dane dotyczące ich zainteresowań czy upodobań.

Więcej informacji na: Marketing w sieci – Pikseo Bydgoszcz

Piotr Wiśniewicz